Hva er forskjellen på de ulike sosiale medier?
Man snakker gjerne om at de forskjellige sosiale mediene har litt varierende «tone of voice». Det betyr ganske enkelt at man ikke kan uttrykke seg på samme måte i de forskjellige sosiale mediekanalene, og det er jo også stor forskjell på hvor lenge en «post» holder seg synlig.
Dersom du ikke har egne folk til å jobbe med bedriftens eksponering i sosiale medier, vil du sannsynligvis ha mye å hente på å kjøpe tjenesten. Hvor mye du skal legge i det, avhenger rimelig nok av bedriftens eget ambisjonsnivå, og det er kanskje det første du med fordel kunne ha tenkt over: Hva er budskapet du gjerne vil at dine mulige kunder skal fange opp, og hvordan får du det til å skje i praksis?
De fleste bedrifter som har tenkt å overleve i fremtiden har trolig en eller annen satsing i sosiale medier. Men er den effektiv nok – og skjer den i riktig kanal(er)? Det er det andre vi gjerne vil snakke med deg om, for det er langt fra sikkert at du bør satse på den eller de kanalene du jobber med foreløpig. Kanskje vil du kunne ha stort utbytte av å endre både kanal og måten du jobber på.
Hvor godt kjenner du dine fremtidige kunder, og hva har du gjort til nå for å finne ut noe om dem?
Har du brukt denne informasjonen til å nå ut til dem med budskapet ditt?
Det er mange der ute som hver eneste dag er på nettet for å lete etter informasjon om ett eller annet. Men hvem av disse er det du vil at skal finne deg? Felles for oss alle er trolig at selv om vi er i kjøpemodus, liker vi ikke å bli utsatt for salgsfremstøt. Derfor er prosessene i sosiale medier en lang og ofte ressurskrevende affære. Likevel er det neppe noe som kan gi raskere og større suksess enn en vellykket satsing i de riktige sosiale mediene.
Vi har jobbet lenge i de forskjelligste sosiale medier, og har hjulpet kunder til suksesser de ikke ville ha trodd på forhånd. Alt fra Naprapater til Malermestere og organisasjoner har fått hjelp av oss, og har hatt gleden av å føle endringene.